19 04 2024
מגזין אדריכלות ועיצוב פנים

בישראל רשומים (אצל רשם המהנדסים והאדריכלים הממשלתי) כ 8,000 אדריכלים, זהו מספר גבוה יחסית למדינות אחרות בעולם המערבי.
לא קשה להבין את קסמם של לימודי האדריכלות. מדובר בתחום בו המדע והאומנות נפגשים, אדריכלות היא אחד המקצועות העתיקים ביותר, מבנים מפורסמים וסגנונות בנייה ייחודיים מושכים אליהם תיירים מכל רחבי העולם.
לימודי האדריכלות הם אינטרדיסיפלינריים, דהיינו הם כוללים בחובם נושאים מתחומים רבים כגון פיזיקה, הנדסה, עיצוב ואומנות. על האדריכל להיות מסוגל לעצב מבנים תוך התחשבות בשיקולי הנדסת בניין, אקוסטיקה, בידוד תרמי, מיזוג אוויר, שימוש במשאבי חשמל ומים, ניצול אור שמש ועוד.

אחד התחומים בהם חייב האדריכל לרכוש לו ידע הוא תחום הבנייה והנדל"ן, כבר במהלך הלימודים לתואר נחשפים סטודנטים לאדריכלות לתכנים רבים מתחומים אלה.
אדריכלים רבים בראשית דרכם מגלים כי הכשרה נוספת בתחומים אלה מקנה להם יתרון ופותחת בפניהם אפשרויות כגון השתלבות בעבודה בחברות קבלניות או עיסוק במקצועות נדל"ן אחרים.

תואר באדריכלות לא תמיד מספיק
בישראל אפשר ללמד לתואר באדריכלות באחד מחמישה מוסדות אקדמיים, מהם הנחשבים ביותר הם הטכניון, אוניברסיטת תל אביב ובצלאל. הלימודים אורכים חמש שנים ובסיומם מוענק תואר B.Arch  (Bachelor of Architecture). תואר זה מאפשר קבלת רישיון, מטעם רשם המהנדסים והאדריכלים הממשלתי. מדובר תחילה ברישיון המכונה "אדריכל רשוי", רק לאחר שלוש שנות עבודה ניתן לבקש מהרשם הממשלתי, תוך צירוף המלצות ואישורים כנדרש, לשנות את סטאטוס רישיון האדריכלות ל"אדריכל מורשה".

אדריכל רשוי רשאי לחתום על תוכניות אדריכלות לפרויקט בנייה של בניין בגובה של עד 11 מטרים. אדריכל רשום מוסמך לחתום על תוכניות אדריכלות של כל בניין ללא הגבלה במידותיו.

בארץ נחשבת תחילת דרכו של אדריכל רשוי כקשה. משרדי אדריכלים מעסיקים בוגרים טריים בשכר נמוך ודורשים מהם שעות עבודה רבות. מסיבה זו רק כ15% מבוגרי תואר באדריכלות ממשיכים לעסוק בתחום זה והופכים "אדריכלים רשומים".

דרך טובה לאדריכלים לפתוח לעצמם אפשרויות תעסוקה, במיוחד כאלה בתנאים משופרים, היא השתתפות בלימודי המשך בתחום הנדל"ן. אפילו קורס שמאות מקרקעין (של האוניברסיטה הפתוחה למשל) עשוי להוות יתרון שכן חברות קבלניות מעוניינות בתכנון דירות להן יהיה ביקוש גבוה ושוויים יאמיר בהתאם.

קורסים מתחום הנדסת הבניין המעניקים ידע בבנייה ובטיחות ובתורת הבנייה גם הם בעלי ערך מוסף גבוה. אדריכל עשוי לשאת באחריות במסגרת תביעות בגין ליקויי בנייה ולפיכך ברור שמעסיקים יעדיפו אדריכלים בעלי ידע המבטיח את חוסן המבנים שהם מתכננים.

קטגוריות: אדריכלים

תגובות סגורות.

קורס מנהל עבודה בבניין:...

פורסם ב- יול - 27 - 2023

סגור לתגובות על קורס מנהל עבודה בבניין: מה לומדים , מה תנאי הקבלה ולמי הוא מיועד?

איך לבחור מטבח חוץ?

פורסם ב- מאי - 29 - 2023

סגור לתגובות על איך לבחור מטבח חוץ?

תנאי קבלה ללימודי הנדסאי...

פורסם ב- ינו - 10 - 2023

סגור לתגובות על תנאי קבלה ללימודי הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים

על צבעים ורגשות

פורסם ב- אוג - 22 - 2022

סגור לתגובות על על צבעים ורגשות

סדר פעולות ברכישת דירה...

פורסם ב- יול - 15 - 2021

סגור לתגובות על סדר פעולות ברכישת דירה חדשה

סוגי מעקות לבית

פורסם ב- מאי - 12 - 2015

סגור לתגובות על סוגי מעקות לבית

מתנות מקוריות לחנוכת בית...

פורסם ב- מאי - 20 - 2014

סגור לתגובות על מתנות מקוריות לחנוכת בית – רשימה מומלצת

איך לבחור שולחן עבודה?

פורסם ב- אוג - 26 - 2014

סגור לתגובות על איך לבחור שולחן עבודה?

בתים כפריים

פורסם ב- יול - 31 - 2013

סגור לתגובות על בתים כפריים

ניקוי פרקטים באמצעות שיטת...

פורסם ב- מרץ - 11 - 2014

סגור לתגובות על ניקוי פרקטים באמצעות שיטת השארק