19 03 2024
מגזין אדריכלות ועיצוב פנים

בבואנו לבחור פרטי ריהוט עבור חדרי ילדים ונוער אנו עשויים לחשוב כי מדובר בבחירה אשר קשורה אך ורק לעיצוב. ואכן, בתור הורים לילדים קטנים אנו מעוניינים שחדר השינה שלהם יהיה כמה שיותר  רך ומלטף ובכל מה שקשור לנוער – הם כבר חושבים מה הכי טוב עבורם ובעיקר מעוניינים בחדרים "מגניבים" אשר יראו טוב בהתאם לתפישת עולמם. בין לבין, תפקיד ההורים הוא לדאוג לבריאות של ילדיהם ולשלב זאת עם צרכי העיצוב. כיצד עושים זאת? להלן מספר דגשים שחשוב להתייחס אליהם.

ובכל זאת – עיצוב

חדרי ילדים ונוער הינם מראש חדרים מעוצבים למדי שכן בחדרים אלו הילדים ישנים ומארחים את חבריהם. בעוד כל חדרי הבית האחרים מעוצבים פחות או יותר באותו קו עיצובי, חדרי ילדים ונוער יכולים להוות מיקרו-קוסמוס משל עצמם ולהציע לעיצובים שונים לגמרי. עיצוב חדרי ילדים משתמש בארונות קטנים יחסית, שידות, כוורות, מיטות מעבר ולעיתים אף שולחנות ננסיים עם כיסאות מותאמים. הצבעים השולטים הינם בהירים למדי כגון הלבן, התכלת, סגול בהיר וכמובן וורוד. בחדרי הנוער לעומת זאת מושם דגש על הביטוי האישי. ייתלו שעוני קיר בצורות שונות, מסגרות של תמונות, ארונות גדולים יותר (ליותר בגדים) ושולחן עבודה ללימודים. צבעי הריהוט והמיטות של חדרי נוער משתנים ותלויים בהעדפה אישית. ידוע כי בני נוער רבים נמשכים דווקא לצבעים הכהים.

נוחות, בריאות ואיכות

על מנת לעצב חדרי ילדים ונוער בצורה הטובה ביותר יש להתחשב בנוחות השימוש, מבנה הרהיטים ואיכותם. מבחינת נוחות השימוש, רהיטים אשר אינם עומדים בקריטריון זה פשוט ינטשו. שולחן עבודה אשר המגירות בו אינן ממוקמות נכון פשוט יגרום להעמסת ניירות וחפצים שונים על גביו ולא באמצעי האחסון. באופן דומה ניתן להשתמש במיטות ילדים עם כוורות מתחת על מנת לאחסן את הצעוצים שלהם בצורה יעילה ונוחה. כאשר בוחרים בספק ברמה גבוהה אשר מייבא, משווק או מייצר חדרי ילדים ונוער ניתן להיות בטוחים כי העיצוב הארגונומי של הרהיטים בוצע באופן מושכל ולכן שומרים על בריאות הילדים. כמו כן, ההתחייבות לחומרים הטובים ביותר חשובה מאוד כאשר כיום ניתן למצוא שימוש רב בעץ המלא אך לא רק. גם רהיטי MDF בהחלט עושים את העבודה (זולים יותר) כאשר הם מצופים בחומרים איכותיים.

קטגוריות: בתים מעוצבים

תגובות סגורות.

קורס מנהל עבודה בבניין:...

פורסם ב- יול - 27 - 2023

סגור לתגובות על קורס מנהל עבודה בבניין: מה לומדים , מה תנאי הקבלה ולמי הוא מיועד?

איך לבחור מטבח חוץ?

פורסם ב- מאי - 29 - 2023

סגור לתגובות על איך לבחור מטבח חוץ?

תנאי קבלה ללימודי הנדסאי...

פורסם ב- ינו - 10 - 2023

סגור לתגובות על תנאי קבלה ללימודי הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים

על צבעים ורגשות

פורסם ב- אוג - 22 - 2022

סגור לתגובות על על צבעים ורגשות

סדר פעולות ברכישת דירה...

פורסם ב- יול - 15 - 2021

סגור לתגובות על סדר פעולות ברכישת דירה חדשה

איך להפוך מחסן קטן...

פורסם ב- אוק - 29 - 2020

סגור לתגובות על איך להפוך מחסן קטן למשרד

צריכים כסף לשיפוץ? מדריך...

פורסם ב- אפר - 12 - 2016

סגור לתגובות על צריכים כסף לשיפוץ? מדריך עבור מי שרוצה למכור את רכבו

איך לבחור תאורה לחדרי...

פורסם ב- מאי - 18 - 2014

סגור לתגובות על איך לבחור תאורה לחדרי אמבטיה?

היתרונות של עדכוני תמ"א...

פורסם ב- פבר - 9 - 2015

סגור לתגובות על היתרונות של עדכוני תמ"א 38

עיצוב והקמת גינות גג

פורסם ב- יונ - 8 - 2016

סגור לתגובות על עיצוב והקמת גינות גג