19 03 2024
מגזין אדריכלות ועיצוב פנים

השוק מציע כיום חומרים איכותיים ובטיחותיים רבים לשיפוץ הבית בכלל ולצביעה ואיטום בפרט. ההיצע הגדול אולי לא יוצר את הביקוש אבל ודאי מגביר אותו. מוצרי דו איט  יורסלף- עשה זאת בעצמך, או עשי זאת בעצמך- מייתר, לא אחת, את ההוצאה הכספית הגדולה הכרוכה בחידוש רהיטים, בתחזוקתם ובשדרוגם. אבל לא אחת יש מחיר לרצון לחסוך: כאשר השימוש נעשה באופן לא נכון הוא עלול להזיק לרהיטים ולמוצרים ולגרום לנזק, מה שבהכרח מייקר את ההוצאה.

לרשות הצרכנים מוצע כיום מבחר עשיר של צבעים וחומרים לשיפוץ ובהם: לכה לעץ, חומרי ניקוי לדק ועץ, שמן לדק ועץ, צבע לעץ ופרגולה, חומרים לטיפול בעובש, משירי חלודה ועוד.

רצוי להסתייע בידע מקצועי של בעלי מקצוע מנוסים, כדי להימנע משימוש לא נכון ולא מידתי. חשוב להכיר את תכונות החומרים השונים, כדי לא לפגום בחומר הגלם של המוצרים. חשוב לדעת שעצים נבדלים זה מזה בחוזקם, במרקמם, בעמידותם ויש צבעים המתאימים לסוג עץ מסוים אבל לא לאחר.

כאשר מדובר באיטום יש צורך לבחור את החומרים – יריעות ודבקים- באופן מושכל במיוחד, כדי למנוע לא רק עגמת נזק אלא בעיקר נזקים, אם וכאשר יתברר כי האיטום נעשה לא באופן מקצועי ולכן הוא בלתי יעיל ולא נותן מענה מושלם.

חשוב לדעת, כי שימוש נכון ומקצועי בחומרי צביעה הוא תנאי הכרחי לשימור רהיטים ופריטים נוספים, אבל לא תמיד, ודאי לא בהכרח, הוא תנאי מספיק. יש חשיבות לשמירה מפני ההשפעה הפוגענית והמזיקה של מזג האוויר, חום או רטיבות.

משמעותן של האותיות הקטנות

על מנת להפיק ולמצות את המרב ואת המיטב מהצבעים יש לקרוא היטב, בקפידה, את הוראות השימוש. יש לכך השלכה על עמידות המוצר המוגמר לאחר צביעתו. הדבר הראשון החשוב שצריך לשים אליו לב הוא האם הצבע שאת מתכננים להשתמש בו מתאים לסוג החומר שאותו אתם מתכננים לצבוע.  אם לא כתוב במפורש שהוא מתאים, לדוגמה לצביעת עץ מסוגים שונים, לדקים ולפרגולות,  מומלץ לא להשתמש בו.

הדברים נכונים ותקפים לא רק לחומרים שונים אלא ואולי בעיקר לכלי עבודה. גם מה שנראה קל לכאורה לתפעול עלול להיות קשה למי שאינם מנוסים ודאי למי שלא התנסו בתפעולם, כגון מקדחות חשמליות.

חידוש צבע רהיטים לא נעשה לעיתים תכופות, כך שמדובר במלאכת תחזוקה, אשר כדאי שתיעשה באופן מקצועי.

המספרים מדברים בעד עצמם

עוד בשנת 2009 נאמד סכום ההוצאה של משקי הבית בישראל על שיפוצים בבית בשיטת "עשה זאת בעצמך" בסכום של 1.1 מיליארד שקל – בממוצע סכום של 1,500 ש"ח למשפחה. חלק הארי של ההוצאות הוא על רכישת חומרי גלם. סכום זה מעיד על הרצון או הצורך לחסוך בהוצאה הכרוכה במימון עלות עבודתם של בעלי מקצוע מזה ועל הרצון להתנסות בביצוע עצמי של עבודה, המסב סיפוק כשלעצמו.

בשורה התחתונה: השוק מציע כיום חומרים רבים המקלים על המבקשים לעשות את עבודות השיפוץ והצבע בעצמם. ניתנות הנחיות מפורטות על אופן השימוש. אף שלא מדובר בעבודות בעלות היקף נרחב, אין ספק כי החיסכון הכספי מהווה סיבה מספיקה עבור רבים להעדפת עבודה עצמית על פני עבודתם של בעלי מקצוע.

מרחבי הרשת
יורם קראוס –  מטפס הרים
יורם קראוס – twitter

קטגוריות: שיפוצים

תגובות סגורות.

קורס מנהל עבודה בבניין:...

פורסם ב- יול - 27 - 2023

סגור לתגובות על קורס מנהל עבודה בבניין: מה לומדים , מה תנאי הקבלה ולמי הוא מיועד?

איך לבחור מטבח חוץ?

פורסם ב- מאי - 29 - 2023

סגור לתגובות על איך לבחור מטבח חוץ?

תנאי קבלה ללימודי הנדסאי...

פורסם ב- ינו - 10 - 2023

סגור לתגובות על תנאי קבלה ללימודי הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים

על צבעים ורגשות

פורסם ב- אוג - 22 - 2022

סגור לתגובות על על צבעים ורגשות

סדר פעולות ברכישת דירה...

פורסם ב- יול - 15 - 2021

סגור לתגובות על סדר פעולות ברכישת דירה חדשה

כפיר פישר- אדריכלות ועיצוב...

פורסם ב- יול - 31 - 2013

סגור לתגובות על כפיר פישר- אדריכלות ועיצוב נוף

בתים כפריים

פורסם ב- יול - 31 - 2013

סגור לתגובות על בתים כפריים

מטבחים כפריים – כל...

פורסם ב- יול - 13 - 2014

סגור לתגובות על מטבחים כפריים – כל התורה

עיצוב קלאסי ודירת היוקרה...

פורסם ב- פבר - 18 - 2015

סגור לתגובות על עיצוב קלאסי ודירת היוקרה שלכם

שיקום מבנים ישנים –...

פורסם ב- ספט - 16 - 2014

סגור לתגובות על שיקום מבנים ישנים – חיזוק ושיפוץ חיצוני