29 03 2024
מגזין אדריכלות ועיצוב פנים

סימון כבישים הוא תחום קצת אלמוני ולא ממש מדובר,  אך זהו תחום שנוגע לזהירות בדרכים וכמו טכנולוגיים מעניינים וחשובים תוצרת כחול לבן בנוגע לצבע ופטנטים נוספים.

מהו תחום סימון הכבישים?

נוסף על רמזורים ותמרורים ישנם דרכים נוספות לתת אות וסימן לנהגים על האופן בו הם רשאים לנהוג בכבישים ובדרכים. סימון כבישים מהווה תחום יצירת כל סימני ההסברה להולכי רגל ולנהגים על גבי המתארים כיצד יש לנהוג בקטעי כביש והדרך השונים סימון כבישים מתבטא סימון של קו הפרדה רציף, קו מקווקו, סימון אי תנועה, סימון אזור חנייה, מעבר חצייה, וסימון נתיבים המיועדים לתחבורה ציבורית. ישנם מקרים בהם סימנים גם מכילים כיתוב של הוראות לגבי מה צפוי בהמשך הדרך. בארץ רוב הסימנים הם בצבע לבן, אך גם יש שימוש בצבעים נוספים כגון צבע כתום לסימון עבודות בכביש, וצבע צהוב לסימון שול הדרך.

חשיבות הצבע בסימון כבישים-

בפרויקט הקמת תשתיות כגון סלילת כבישים, שלב הסימון הוא השלב מתהליך יצירת התשתית משום שלסימנים חלק מכריע בתרומה לסדר התחבורתי ומניעה של תאונות דרכים לא פחות מרמת הסלילה והנחת האספלט.

סימון כבישים

סימון כבישים, התמונה באדיבות אתר טמבור

על מה חשוב להקפיד בסימון כבישים-

מיקום- זה אולי נראה מובן מאליו, אך בכל זאת חשוב לציין, כי על המיקום עצמו של הסימונים חשוב מאוד להקפיד. המיקום צריך להיות מושפע ממהירות הנסיעה של אותו אזור בו הסימון נמצא. לפעמים יש לחזור על אזהרות במרחקים קצובים על מנת שהמסר ייקלט בזמן המתאים, ויאפשר זמן תגובה נאות.

ניסיון-  נוסף על מיקום, חשוב מאוד ניסיונם של אלו המיישמים את הצבע או מניחים את המדבקות לסימון הכבישים, הניסיון מתבטא בזיהוי המיקומים המדויקים וביישום הצבע במידתיות הנכונה.

תחזוקה-  ברבות הימים סימנים עלולים לדהות ואף להיעלם אפילו כשמקפידים להשתמש בצבע בעל תוספים לעמידות בשחיקה. סימון כבישים הוא תחום שחלק בלתי נפרד ממנו הוא שלב התחזוקה וחידוש הסימונים לפרקים. הזנחה של הנושא עלולה לגרום בקרב הנהגים וגם הולכי הרגל לבלבול וחוסר הבנה, ובמקרים מסוימים גם להסתיים בפגיעה בגוף.

עמידות- דב דבר נוסף שחשוב מאוד לדקדק בו הוא בחירת חומרי הגלם המתאימים ביותר לפרויקט מסוג זה. חשוב לשלב חומרי גלם שמצטיינים בתכונה של עמידות, הן לשחיקה של בתנאי מזג אוויר ושחיקה של לחיכוך. ישנם מדבקות עם פטנטים שפותחו בייחוד למשימות אלו, וצבעים ייעודים בעלי תוספים להגדלת עמידות ונראות מצוינת גם לתנאים של חשיכה.

סימון דרכים

סימון דרכים בגוון לבן וצהוב, התמונה באדיבות אתר טמבור

קיימים מספר פתרונות טכנולגיים לסימון כבישים-

צבע לסימון כבישים בדילול מים- צבע זה הוא צבע אקרילי ייעודי לסימון דרכים, שהחומר המדלל בו הוא מים והוא נטול עופרת וכרומטים. הצבע מיוצר על ידי חברת טמבור

צבע אקרילי מדולל בסולבנט-  צבע שהייחוד שלו הוא לובן גבוה והוא מצטיין בעמידות למצבי שחיקה. הצבע מיוצר על ידי טמבור

צבעים נטולי עופרת- צבעים לשימון דרכים בגוון צהוב, נטולי עופרת ומתכות רעילות. הצבע מיוצר על ידי טמבור

יריעות סימון בהדבקה- סימון דרכים היא לא רק משימה שניתן ליישם באמצעות צבע כי אם באמצעות מדבקות מיוחדות. חברת 3M פיתחה מדבקות מיוחדות שנעשה בהם כבר שימוש באירופה  ובארה"ב ולאחרונה גם בישראל. המדבקות עמידות מאוד לתנאי האקלים הישראלי, ומאפשרות החזקה פחותה יותר  מיוצר על ידי חברת 3M

יריעות סימון בהדבקה- מוצר יחסית חדש בשימוש בארץ אך כבר בשימוש זמן רב באירופה ובארה"ב. הודות לעמידותן ולהתאמתן לתנאי אקלים הישראלי, מאפשרות עבודת החזקה פחותה יותר מאשר שימוש בצבע- מיוצר על ידי חברת 3M

יריעות הסתרה זמניות בהדבקה- מדבקות הסתרה שחורות, אשר מיועדות להסתרת סימונים כביש קיימים שאינם רצויים במהלך הסדרי תנועה זמנית ההסתרה נועדה למשך זמן של עבודות בכביש תוך שמירה על פני הכביש, ולא לשימוש קבוע-מיוצר על ידי חברת 3M.

קטגוריות: Uncategorized

תגובות סגורות.

קורס מנהל עבודה בבניין:...

פורסם ב- יול - 27 - 2023

סגור לתגובות על קורס מנהל עבודה בבניין: מה לומדים , מה תנאי הקבלה ולמי הוא מיועד?

איך לבחור מטבח חוץ?

פורסם ב- מאי - 29 - 2023

סגור לתגובות על איך לבחור מטבח חוץ?

תנאי קבלה ללימודי הנדסאי...

פורסם ב- ינו - 10 - 2023

סגור לתגובות על תנאי קבלה ללימודי הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים

על צבעים ורגשות

פורסם ב- אוג - 22 - 2022

סגור לתגובות על על צבעים ורגשות

סדר פעולות ברכישת דירה...

פורסם ב- יול - 15 - 2021

סגור לתגובות על סדר פעולות ברכישת דירה חדשה

על צבעים ורגשות

פורסם ב- אוג - 22 - 2022

סגור לתגובות על על צבעים ורגשות

טיפים לבחירת קבלן שיפוצים

פורסם ב- מרץ - 1 - 2015

סגור לתגובות על טיפים לבחירת קבלן שיפוצים

מטבחים כפריים – כל...

פורסם ב- יול - 13 - 2014

סגור לתגובות על מטבחים כפריים – כל התורה

שווה להשקיע בחימום רצפתי...

פורסם ב- יונ - 11 - 2019

סגור לתגובות על שווה להשקיע בחימום רצפתי לבית החדש

איך להפוך מחסן קטן...

פורסם ב- אוק - 29 - 2020

סגור לתגובות על איך להפוך מחסן קטן למשרד