29 03 2024
מגזין אדריכלות ועיצוב פנים

עיצוב פנים וחוץ הבית בשנים האחרונות בישראל הופך לתחום יוקרתי שיש לו ביקוש רב. כל פרט ופרט הופך לחשוב והחשיבות שבהתמחות פרטנית הולכת וגדלה. עיצוב פנים הבית שכולל בתוכו את החלונות, המדרגות, המטבח, חדר השינה וכן דלתות הכניסה. מאחר ואנחנו חיים בעידן בו רמת החיים עולה בעקביות יש צורך תמיד לחדש ולהתחדש. להתייעל ולהפוך לטובים ויצירתיים יותר. אז איך כל זה קשור לדלתות? כל זאת ועוד במאמר שלפניכם.

 

דלתות כניסה – לא מה שחשבתם

דלתות הכניסה של הבית שלנו אומרות את הכול עלינו. לכל עיצוב שם משלו, אופי משלו ותחושה שהוא מעניק לכל אחת ואחת מאתנו. דלת הכניסה חשוב שתהיה שייכת לעיצוב פנים הבית ושלא תהיה מנוכרת ממנו. אך גם שתשתלב בטבע, בסביבה של הבית. כיצד יוצרים את כל זה? ובכן דלתות כניסה כבר אינן מיוצרות בפסי ייצור כפי שהיה בעבר, כלומר עדיין מיוצרות באופן זה, אך יותר ויותר לקוחות מבקשים ייצור בעיצוב אישי, וזה נעשה על ידי אנשי מקצוע מיומנים שעושים זאת מתוך מיומנות ואהבה למקצוע – הרי שמדובר ביצירת אמנות לכל דבר.

 

סגנונות שונים של דלתות כניסה

  • דלת כניסה עשויה פלדה: עיצוב דלת הכניסה מפלדה הינו למטרת הגנה ותחושת בטחון לבאי הבית. האתגר ביצירת דלתות אלה הוא ליצור דלת מעוצבת ויפה ועם זאת גם מבודדת וחזקה. כדי ליצור דלת שמבודדת היטב יוצרים שכבת צמר פלדה בפנים הדלת. את הדלת מצפים בחומר שמכסה את הפלדה המקורית. כאמור הדלת עשויה שתי שכבות חיצוניות אשר מחוברות זו לזו בחיבורים רבים והן מצופות חומר מגלוון ובפנלים מאלומיניום בטקסטורות שונות ובצבעים שונים. ניתן גם לצפות את הפלדה בחומר דמוי עץ ואף ליצור מעין חלונות מזכוכית שהופכים את עיצוב הדלת ליוקרתי וייחודי.
  • דלת כניסה עשויה עץ מלא: עץ מלא מעיד בראש ובראשונה על חום, אדמה, טבע. הוא מעיד הרבה על דיירי הבית. דלת עשויה מפלדה משדרת יוקרה אך גם קרירות. את דלת העץ ניתן לצבוע בגוון עץ או בצבע לבן. הבעיה הנפוצה בעץ מלא קשורה לרמת הבטיחות שלוקה בחסר. החומר פחות חזק מפלדה ולפיכך הרי שמדובר בשיקול קריטי. שיקולים נוספים שכדאי להוסיף בחשבון הוא שרידות החומר. העץ המלא, בהנחה שהוא עשוי מחומר טבעי, עשוי לגלות בעיות שקשורות בדרך כלל לעץ, והכוונה היא לכך שהעץ מגיב למזג האוויר- מתנפח ומתכווץ ללא הרף.

 

ניתן לעצב את דלת הכניסה כך שתשתלב עם הסביבה החיצונית או שתיבדל ממנה. באמצעות ההיבדלות יוצרים מרחב פנימי נפרד ואישי. דוגמא נהדרת ניתן למצוא בדלת כניסה במרחב הכפרי שעשויה ממתכת או דלת כניסה במרחב העירוני שעשויה מעץ מלא.

 

סיכום: סגנונות העיצוב השונים באים עם שיקולים אשר מאוד מוכרים לכל אלו שעוסקים בעיצוב פנים, והרי שמדובר על המתח התמידי בין פונקציונאליות, עמידות ליופי.

 

קטגוריות: בתים מעוצבים

תגובות סגורות.

קורס מנהל עבודה בבניין:...

פורסם ב- יול - 27 - 2023

סגור לתגובות על קורס מנהל עבודה בבניין: מה לומדים , מה תנאי הקבלה ולמי הוא מיועד?

איך לבחור מטבח חוץ?

פורסם ב- מאי - 29 - 2023

סגור לתגובות על איך לבחור מטבח חוץ?

תנאי קבלה ללימודי הנדסאי...

פורסם ב- ינו - 10 - 2023

סגור לתגובות על תנאי קבלה ללימודי הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים

על צבעים ורגשות

פורסם ב- אוג - 22 - 2022

סגור לתגובות על על צבעים ורגשות

סדר פעולות ברכישת דירה...

פורסם ב- יול - 15 - 2021

סגור לתגובות על סדר פעולות ברכישת דירה חדשה

מתנות מקוריות לחנוכת בית...

פורסם ב- מאי - 20 - 2014

סגור לתגובות על מתנות מקוריות לחנוכת בית – רשימה מומלצת

עיצוב דלתות כניסה

פורסם ב- ינו - 15 - 2015

סגור לתגובות על עיצוב דלתות כניסה

מה נכלל בעבודות גמר...

פורסם ב- ינו - 23 - 2020

סגור לתגובות על מה נכלל בעבודות גמר בבנייה?

ויטראז' ויישומו בבית

פורסם ב- אוג - 26 - 2014

סגור לתגובות על ויטראז' ויישומו בבית

הדר לביא

פורסם ב- יול - 31 - 2013

סגור לתגובות על הדר לביא