19 03 2024
מגזין אדריכלות ועיצוב פנים

עץ הוא אחד מחומרי הגלם הפופולאריים בענף הבנייה והנגרות. כתוצאה מכך, עולה השאלה לגבי היתרונות והחסרונות של שימוש בעץ לעיצוב חדר שינה ובמאמר הבא ננסה למצוא על כך תשובה מסודרת

בחירה נכונה של חדר שינה יכולה לשפר את איכות החיים ולהעלות את ערך הנכס. היות וחדר השינה הוא אחד החללים החשובים ביותר בבית, יש משמעות לאופן שבו מעצבים אותו ומשלבים בין ההיבט הפונקציונאלי והאסתטי. בתוך כך, צריך לחשוב היטב על חומרי הגלם שבו משתמשים על מנת לעצב חדר שינה ולהכיר את הערך המוסף של עבודות נגרות.

עץ לדוגמא הוא אחד מחומרי הגלם הנפוצים בעולם. בזכות היותו נפוץ ונגיש, אפשר להשתמש בעץ גם בענף הבנייה והשיפוצים וגם בעבודות נגרות שונות. ספציפית בחדרי שינה, העץ מביא איתו שורה ארוכה של יתרונות וחסרונות שאותם כדאי להכיר.

מה היתרונות והחסרונות של העץ?

הנה למשל כמה מאפיינים של העץ, שאת הביטוי שלהם אפשר לראות בין היתר גם בעיצוב חדרי שינה לילדים ולמבוגרים כאחד:

א. מראה טבעי שמתאים לסגנון עיצוב כפרי – מבחינה דקורטיבית, היתרון של העץ בא לידי ביטוי במראה טבעי שמתכתב עם סגנון עיצוב כפרי. מנגד, השימוש בעץ פחות מתאים לסגנון עיצוב מודרני.

ב. תחזוקה נוחה במידה ומדובר על עץ מלא – עץ מלא עמיד מאוד בפני שחיקה, בלאי וכתמים ואפשר לנקות אותו בקלות עם חומרי ניקיון ייעודיים או במטלית לחה. מנגד, התחזוקה רלוונטית רק כאשר העץ הוא מלא ולא בעץ פולימרי או במשטחי עץ זולים יותר .

ג. עבודה נוחה – היתרון המקצועי של עיצוב חדר שינה מעץ הוא שנוח לעבוד איתו. בניגוד למתכת למשל שמחייבת הפעלת כלים כבדים של עיבוד שבבי או CNC, העץ ניתן לעבוד בידיים ובארגז כלים נגיש מאוד. בהקשר הזה, החיסרון הוא שצריך לוודא התאמה אישית של העץ לצרכי הלקוחות וגם לבחור היטב את הנגר שלוקח על זה אחריות.

איך הכי כדאי לעצב חדר שינה מעץ?

עיצוב חדר שינה יכול להתבצע על ידי רכישת דגם מוכן מהחנות, או לחילופין באמצעות פניה אל נגר ותיאום תהליך מסודר של עיצוב בהתאמה אישית. מטבע הדברים, עבודות נגרות מגלמות בתוכן יתרונות רבים של חיסכון בזמן ובהוצאות והן היחידות שרלוונטיות לחדרי שינה קטנים. מנגד, הן נוטות להיות יקרות יותר בהשוואה לחדר שינה מעץ שאותו רוכשים קומפלט ומתוך קטלוג סגור.

בניגוד למה שנהוג לחשוב, יצירת קשר עם נגר לעיצוב אישי של חדר שינה מעץ לא בהכרח יקרה יותר מהאפשרות של רכישת חדר שינה מוכן מתוך הקטלוג. אם לוקחים בחשבון שהנגר מוסיפים למפרט של החדר כל דרישה ספציפית של הלקוח ושאחרי זה לא צריך לקנות אביזרים שונים בנפרד, מבינים שהפערים אינם גדולים ויכולים גם להפתיע לטובה.

איך בוחרים נגר טוב לביצוע עיצוב אישי?

התנאי לעיצוב אישי מוצלח של חדר שינה מעץ הוא לבחור נגר מקצועי וטוב. אם רוצים שחדר השינה ימלא את התפקיד שלו בטווח הקצר והארוך, יש לדאוג לליווי צמוד של נגר מיומן בעל ניסיון מוכח. ככל שלנגר יהיה יותר ניסיון עם עבודות נגרות מסוימות, כך יעלה הסיכוי שהוא יצליח לעמוד בדרישות של הלקוחות ובציפיות שלהם.

בשורה התחתונה, עיצוב חדר שינה מעץ הוא תהליך ארוך שדורש מבעלי בתים ודירות להכריע בשלל סוגיות קריטיות. אם רוצים לקצר את התהליך, אפשר להתייעץ עם אנשי מקצוע ולערב נגר טוב לביצוע עיצוב אישי שעולה בקנה אחד עם הדרישות.

 

מרחבי הרשת:

יורם קראוס – המדריך למטפס ההרים המתחיל

 

קטגוריות: בתים מעוצבים

תגובות סגורות.

קורס מנהל עבודה בבניין:...

פורסם ב- יול - 27 - 2023

סגור לתגובות על קורס מנהל עבודה בבניין: מה לומדים , מה תנאי הקבלה ולמי הוא מיועד?

איך לבחור מטבח חוץ?

פורסם ב- מאי - 29 - 2023

סגור לתגובות על איך לבחור מטבח חוץ?

תנאי קבלה ללימודי הנדסאי...

פורסם ב- ינו - 10 - 2023

סגור לתגובות על תנאי קבלה ללימודי הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים

על צבעים ורגשות

פורסם ב- אוג - 22 - 2022

סגור לתגובות על על צבעים ורגשות

סדר פעולות ברכישת דירה...

פורסם ב- יול - 15 - 2021

סגור לתגובות על סדר פעולות ברכישת דירה חדשה

רכישת קרקע חקלאית

פורסם ב- יול - 30 - 2013

סגור לתגובות על רכישת קרקע חקלאית

תכנון נכון של חלל...

פורסם ב- אפר - 2 - 2014

סגור לתגובות על תכנון נכון של חלל הבית

ויטראז' ויישומו בבית

פורסם ב- אוג - 26 - 2014

סגור לתגובות על ויטראז' ויישומו בבית

מתנות מקוריות לחנוכת בית...

פורסם ב- מאי - 20 - 2014

סגור לתגובות על מתנות מקוריות לחנוכת בית – רשימה מומלצת

כל הטיפים בנושא בניית...

פורסם ב- יול - 20 - 2015

סגור לתגובות על כל הטיפים בנושא בניית בריכות שחייה