19 03 2024
מגזין אדריכלות ועיצוב פנים

כאשר נכנסים לבית חדש, מקבלים אותו במראה מסוים, בגודל מסוים, בחלוקת חדרים מסוימת. כל התנאים הללו אינם מתאימים בהכרח לדיירים שנכנסים אל הבית. הצעד המתבקש הוא, כמובן, שיפוצים. לעיתים, עורכים שיפוצים בבית מיד עם הכניסה לדירה החדשה, על מנת להיכנס לדירה שמתאימה בצורה מושלמת לצרכים של הדיירים. לעיתים, מבצעים שיפוצים דווקא לאחר תקופת מגורים בדירה, במטרה לחדש ולרענן את הדירה, להוסיף לה חדרים נחוצים או לשפר בה חלקים שונים ולתקן תקלות קיימות. תהליך של שיפוצים הוא ארוך ומורכב, אך בסופו, הדיירים יכולים ליהנות מדירה יפהפייה, נקייה, ובעלת מראה של דירה חדשה ממש.

שיפוצים

תהליך של שיפוצים בבית כולל, מטבע הדברים, לא מעט לכלוך, אבק, רעש ובלגן. כל סוג של שיפוץ בבית כרוך בעבודות כמו קידוח, הברגה וכדומה, ובשימוש בחומרים כמו צבע, טיח ועוד. שיפוצים אינם דבר קטן שמסתיים בתוך שעה, אלא עבודה ארוכה, שאורכה בדרך כלל בין מספר שבועות למספר חודשים – תלוי, כמובן, בהיקף השיפוצים. שיפוצים יכולים לכלול, כאמור, תיקון של תקלות שונות בבית, שינוי של חלוקת החדרים, שיפור של מראה הדירה, הרחבת הדירה והוספת חדרים, סגירה של מרפסות או חללים קיימים, וכן הלאה.

איך עורכים שיפוצים?

"שיפוצים", כפי שניתן להבין, היא מילה כוללנית מאד, אשר מרכזת בתוכה הרבה מאד סוגים של עבודות, הרבה מאד מטרות והרבה מאד חומרים ואנשי מקצוע. לשאלה "איך עורכים שיפוצים" אין תשובה אחת מוגדרת – מכיוון שהשיפוצים משתנים באופן משמעותי בהתאם לצרכים, למטרות ולהיקף. עם זאת, במרבית עבודות השיפוצים ישנו קו אחיד, וכללים אשר נכונים למרבית סוגי השיפוצים. כך, למשל, כאשר עורכים שיפוצים, מומלץ – במרבית המקרים – להיעזר בשירותים של קבלן שיפוצים. מדובר באיש מקצוע, אשר מרכז תחתיו את כל העובדים אשר נדרשים לעבודות בדירה, בהתאם לסוג השיפוץ ולהיקפו, כלומר – בנאים, טייחים, סיידים, רצפים, חשמלאים, אינסטלטורים, זגגים, בוני רעפים וכן הלאה והלאה, בהתאם לצורך. במקום שבעלי הדירה יחפשו כל בעל מקצוע בנפרד – קבלן שיפוצים ימצא את אנשי המקצוע עבורכם, וגם ירכז את עבודתם, יתכנן עבורם לוח זמנים יעיל לשיפוץ, וגם יפקח על העבודה שלהם, על מנת לוודא שהיא נעשית היטב.

חיבור מפלסים עם מדרגות עץ

לאחר שהסתיימה מלאכת החיפוש אחרי קבלן שיפוצים מנוסה שירכז עבורכם את תכנון וביצוע שיפוץ הבית, ישנן כל מיני החלטות עיצוביות המשנות את החלוקה המפלסית של הבית. בבחירה מושכלת ובעצה אחת עם מעצב פנים או אדריכלית התקבלה החלטה להנמיך איזור מגורים מסוים באמצעות חלוקה מפלסית. לאחר שמושלם התהליך, אם בהגבהת איזורים מסוימים או הנמכתו של האיזור המסוים, למשל פינת ישיבה המתחברת אל חצר הבית, יש צורך לקשר בין המפלסים. מדרגות עץ הן אחת הבחירות המוצלחות לחיבור בין מפלסי הבית החדשים. ישנן בחירות נוספות כמו התקנה של מדרגות שיש מסיביות עם נוכחות כבדה או מדרגות מתכת. בחירה דווקא במדרגות עץ, מאפשרת לשדר מראה טבעי וקלילות באמצעות שימוש במדרגות מרחפות, ומאפשרות התקנה עם מורכבות פחותה באופן יחסי. ניתן לבנות את המדרגות תוך שימוש בסוגי עץ שונים כמו עץ אלון, טיק או וונגה, וגם אפשרויות התחזוקה שלהן מאוד גמישות. ניתן בקלות להחליף או לרענן חלק מן המדרגות תוך שמירה על מראה אחיד במקרה של בלאי או נזק שנגרם להן.

קטגוריות: שיפוצים

תגובות סגורות.

קורס מנהל עבודה בבניין:...

פורסם ב- יול - 27 - 2023

סגור לתגובות על קורס מנהל עבודה בבניין: מה לומדים , מה תנאי הקבלה ולמי הוא מיועד?

איך לבחור מטבח חוץ?

פורסם ב- מאי - 29 - 2023

סגור לתגובות על איך לבחור מטבח חוץ?

תנאי קבלה ללימודי הנדסאי...

פורסם ב- ינו - 10 - 2023

סגור לתגובות על תנאי קבלה ללימודי הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים

על צבעים ורגשות

פורסם ב- אוג - 22 - 2022

סגור לתגובות על על צבעים ורגשות

סדר פעולות ברכישת דירה...

פורסם ב- יול - 15 - 2021

סגור לתגובות על סדר פעולות ברכישת דירה חדשה

איך לבחור קבלני איטום?

פורסם ב- ינו - 27 - 2015

סגור לתגובות על איך לבחור קבלני איטום?

עיצוב חדר שינה מהאגדות-...

פורסם ב- מרץ - 27 - 2014

סגור לתגובות על עיצוב חדר שינה מהאגדות- צעד אחר צעד

נעים להכיר: מתחם חדש...

פורסם ב- דצמ - 26 - 2013

סגור לתגובות על נעים להכיר: מתחם חדש לאוהבי הוינטאג' והרטרו סטייל

ויטראז' ויישומו בבית

פורסם ב- אוג - 26 - 2014

סגור לתגובות על ויטראז' ויישומו בבית

איך נערכים להעברת דירה?

פורסם ב- ספט - 14 - 2014

סגור לתגובות על איך נערכים להעברת דירה?