29 03 2024
מגזין אדריכלות ועיצוב פנים

בשנים האחרונות התרחבה מאוד המגמה של ביצוע שיפוצים שונים בבתי פרטיים ובדירות מגורים. לעיתים, מדובר על שיפוץ קוסמטי בעיקרו, שנועד לשדרג את סביבת המגורים. לעומת זאת, ישנם מקרים סבוכים יותר שבהם נדרשת פעולת שיקום הרבה יותר רצינית.

כאשר מדובר על מבנים ישנים, פעולות של חיזוק ושיפוץ חיצוני נדרשות על מנת לשמור על המקום ראוי למגורים. במידה ולא עושים פעולות כאלה בזמן התוצאות עשויות להיות הרות אסון. מטבע הדברים חשוב להקפיד במיוחד בעבודות של שיפוץ ושיקום על בחירה בחברת שיפוצים שהינם קבלני ביצוע מעולים, עם אמינות שאין שניה לה ועם יכולת מקצועית וניסיון מוכח. טיפול יסודי שאינו מבוצע כהלכה יכול לערער מבנה קיים במקום לשפר את המצב.

שיפוץ מעטפת

חלק גדול מהעבודות של שיקום מבנים ישנים, בתים פרטיים או בתי קומות, מבצע באמצעות שיפוץ המעטפת. טיפול במעטפת בכללותה מאפשר חיזוק העמידות והיציבות של המבנה כולו, תוך התייחסות לגודל, לתנאי השטח, ליסודות, למצב הקיים ולמאפיינים נוספים.

לעיתים נעשות עבודות של עיבוי עמודים, הוספת בטון וחיזוק היסודות כאשר ישנה אפשרות להוסיף גם נדבך נוסף של אסתטיקה. מכיוון שכבר מבוצעות בשטח עבודות הנדסיות בקנה מידה נרחב הרי שזוהי הזדמנות לשפר ולקדם את איכות החיים באמצעות שיפור חזות המבנה.

ישנם מקרים שבהם ניתן לשלב את שיפוץ המעטפת עם הוספת חדרי ביטחון מסוג ממ"ד ובכך משיגים לא רק יציבות משופרת אלא גם הגנה נוספת באירועים על רקע בטחוני. מבנים שעברו שיקום שכזה עמידים יותר גם בפני רעידות אדמה.

שיקום מבנים לשימור

היבט נוסף של שיקום מבנים ישנים ניתן למצוא בהחלטות עירוניות וממשלתיות על שימור מבנים ואתרים בעלי חשיבות היסטורית. מסתבר ששימור מבנים יכול ללכת יד ביד עם פעילות יזמית ועם שיפור חיי התושבים בהעלאת ערך הנדל"ן בסביבה הקרובה.

לעיתים, הפעולות נעשות בעידוד הרשויות, כאשר מעורבים בכך הדיירים הנוכחיים. לעיתים אחרות היוזמה היא של ייזמים פרטיים שהופכים מבנה שאיננו ראוי למגורים למבנה מחודש. בעשותם כן, מקבלים מבנה עם ייחוד ארכיטקטוני, מספקים מענה של חיזוק השורשים העירוניים ההיסטוריים ומשפרים גם את המרקם העירוני.

קטגוריות: Uncategorized

תגובות סגורות.

קורס מנהל עבודה בבניין:...

פורסם ב- יול - 27 - 2023

סגור לתגובות על קורס מנהל עבודה בבניין: מה לומדים , מה תנאי הקבלה ולמי הוא מיועד?

איך לבחור מטבח חוץ?

פורסם ב- מאי - 29 - 2023

סגור לתגובות על איך לבחור מטבח חוץ?

תנאי קבלה ללימודי הנדסאי...

פורסם ב- ינו - 10 - 2023

סגור לתגובות על תנאי קבלה ללימודי הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים

על צבעים ורגשות

פורסם ב- אוג - 22 - 2022

סגור לתגובות על על צבעים ורגשות

סדר פעולות ברכישת דירה...

פורסם ב- יול - 15 - 2021

סגור לתגובות על סדר פעולות ברכישת דירה חדשה

טיפים לבחירת קבלן שיפוצים

פורסם ב- מרץ - 1 - 2015

סגור לתגובות על טיפים לבחירת קבלן שיפוצים

רשתות ומפרשי צל כפתרונות...

פורסם ב- יונ - 26 - 2014

סגור לתגובות על רשתות ומפרשי צל כפתרונות הצללה יעילים

איך נערכים להעברת דירה?

פורסם ב- ספט - 14 - 2014

סגור לתגובות על איך נערכים להעברת דירה?

קבלן שיפוצים בשרון –...

פורסם ב- ינו - 15 - 2018

סגור לתגובות על קבלן שיפוצים בשרון – מה קורה אם יש תקלה בעבודה?

עיצוב הדירה באמצעות בריקים

פורסם ב- אוק - 6 - 2016

סגור לתגובות על עיצוב הדירה באמצעות בריקים