29 04 2024
מגזין אדריכלות ועיצוב פנים

אם ישאלו אתכם איפה הכי יקר לגור סביר להניח שתענו מיד: תל אביב! יה חביבי תל אביב! אבל אם ישאלו אתכם איפה בדיוק בתל אביב, תדעו לענות? מצוקת הדיור הקשה שמתחוללת בעשור האחרון גרמה לכך ששכונות מסוימות בערים הפכו למבוקשות במיוחד עם מחירי דיור משתוללים, ותתפלאו אבל לא תמיד מדובר בשכונות הכי מוכרות וצפויות. בתל אביב בוודאי תגידו שהכי יקר לגור בצהלה או אולי ברמת אביב, אבל האם זה כך באמת?

במצעד השכונות היקרות של אזור גוש דן מככבות להן השכונות התל אביביות בכל המקומות הראשונים. בראש הטבלה נמצא אזור דרום רוטשילד – זה האזור היקר ביותר בעיר! לא צהלה ולא רמת אביב. המחיר הממוצע של רכישות נדל"ן באזור זה בשנת 2015 היה בסך של 4.8 מיליון שקלים. קצת מתחת נמצאת שכונת פארק צמרת הנחשבת והנחשקת עם ממוצע רכישות בסך 4.7 מיליון שקל לנכס.

במיקום השלישי בתל אביב ממוקמת שכונת נווה צדק עם מחיר ממוצע של 4.6 מיליון שקלים בעסקאות שנעשו במהלך שנת 2015 ומיד אחריה בפער קל שכונת כוכב הצפון ושכונת כרם התימנים, עם ממוצע של 4 מיליון שקלים. מפתיע ביותר נכון? אבל זאת האמת המדהימה, בשקט בשקט כרם התימנים עקפה בתמחור שכונות צפוניות שנחשבות הרבה יותר במעמדן כמו רמת אביב, שכונת בבלי או צהלה. שוק הנדל"ן בישראל בהחלט עובר טלטלות מכל הבחינות…

אבל היי, יש עוד אזורים בארץ חוץ מתל אביב. נעבור ללוקיישן נוסף ויקר מאוד לרכישה – אזור השרון. שם הכי יקר לגור בהרצליה פיתוח עם ממוצע של כמעט 6 מיליון ₪ לעסקת נדל"ן. במקום השני וגם השלישי מדורגות שתי שכונות ברמת השרון – נווה גן ושכונת אלון עם מחירים "זולים" יותר באופן משמעותי – 3.7 מיליון ו-3.5 מיליון. אחריהן יש את הרצליה הירוקה המערבית וגליל ים עם רכישות בהיקף של כ-3 מיליון במהלך השנה האחרונה.

שימו לב למשהו מעניין: בשכונות היקרות ביותר באזורי הביקוש המאפיין העיקרי הוא בנייה רוויה. לעומת זאת ככל שמתרחקים לערים אחרות בשכונות היקרות ביותר הבתים צמודי קרקע. תכלס, הכי שווה בית צמוד קרקע, אם כבר משקיעים הון עתק בבית, אבל זה לשיקולו של כל קונה או משקיע כמובן.

ומה קורה בצפון הרחוק? באזור של חיפה והקריות מובילות ביוקרתן רק השכונות החיפאיות. השכונה שמככבת בראש הטבלה היא באופן מאוד לא מפתיע דניה. השכונה מזוהה מאוד עם שנייה צמודת קרקע וממוצע הרכישות בה עומד על כ-3.4 מיליון שקל. צמוד אליה מככבת במקום השני שכונת שמבור עם ממוצע עסקות של 2.1 שקלים ושכונה קרובה אליה, סביוני דניה עם טווח מחירים זהה. אחרי השכונות האלה יימצאו במקום הרביעי כרמליה עם ממוצע של 1.8 מיליון ורמת אלמוגי עם ממוצע זהה.

 

עוד משהו שיעניין אותך:
שי פניני
לשכת עורכי הדין
עו"ד שי פניני
עריכת דין – ויקיפדיה

שי פניני – משרד עורכי דין

קטגוריות: חדשות

תגובות סגורות.

קורס מנהל עבודה בבניין:...

פורסם ב- יול - 27 - 2023

סגור לתגובות על קורס מנהל עבודה בבניין: מה לומדים , מה תנאי הקבלה ולמי הוא מיועד?

איך לבחור מטבח חוץ?

פורסם ב- מאי - 29 - 2023

סגור לתגובות על איך לבחור מטבח חוץ?

תנאי קבלה ללימודי הנדסאי...

פורסם ב- ינו - 10 - 2023

סגור לתגובות על תנאי קבלה ללימודי הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים

על צבעים ורגשות

פורסם ב- אוג - 22 - 2022

סגור לתגובות על על צבעים ורגשות

סדר פעולות ברכישת דירה...

פורסם ב- יול - 15 - 2021

סגור לתגובות על סדר פעולות ברכישת דירה חדשה

שלבי יסוד באדריכלות ירוקה

פורסם ב- יול - 17 - 2014

סגור לתגובות על שלבי יסוד באדריכלות ירוקה

גורדי שחקים בניו יורק

פורסם ב- אוק - 22 - 2017

סגור לתגובות על גורדי שחקים בניו יורק

איזה מרזב מתאים לבית...

פורסם ב- ינו - 13 - 2016

סגור לתגובות על איזה מרזב מתאים לבית שלך?

ריהוט גן כפות תמרים...

פורסם ב- ינו - 25 - 2015

סגור לתגובות על ריהוט גן כפות תמרים – הקסם של סיני אצלכם בבית

בחירת כסאות לעיצוב נכון

פורסם ב- אוק - 23 - 2019

סגור לתגובות על בחירת כסאות לעיצוב נכון